کربلای پنج

پاسخ به یک پرسش1

يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۰۲:۱۳ ق.ظ
بسم رب الزهرا
وقتی امیر المومنین علیه السلام که برای جنگ صفین می رفت یا از آن برمی گشت،به شهر انبار_که الآن یکی از شهرهای عراق است و از شهرهای قدیم ایران بوده است_رسید.ایرانیان آنجا بودند.عده ای از کدخداها،دهدارها،بزرگان به استقبال خلیفه آمده بودند.به خیال خودشان علی علیه السلام را جانشین سلاطین ساسانی می دانستند.وقتی که به ایشان رسیدند،در جلوی مرکب امام شروع کردند به دویدن.علی علیه السلام صدایشان کرد،فرمود:چرا این کار را می کنید؟گفتند:آقا این یک احترامی است که ما به بزگان و سلاطین خودمان می گذاریم امام علیه السلام فرمود:نه،این کار،را نکنید.این کار شما را پست و ذلیل و خوار میکند.چرا خودتان را در مقابل من که خلیفه تان هستم خوار و ذلیل میکنید؟من هم مانند یکی از شما هستم.تازه شما با این کارتان ممکن است یک وقت خدای نا کرده غروری در من پیدا شود و واقعا خودم را برتر از شما حساب کنم.
با این وجود چرا وقتی آیت الله خامنه ای مد ظله العالی به شهر های مختلف سفر می کنند مردم همان کار مردم انبار را تکرار می کنند؟؟؟؟؟
   برای جواب به این سوال باید برسی کرد که چرا امیرالمومنین علی علیه السلام  اینچنین به مردم شهر انبار گفته اند و همچنین برسی کرد که آیا شرایط مردم شهر انبار با شرایط مردم ایران یکسان است؟؟؟
   وقتی بررسی می کنیم می بینیم که مردم شهر انبار طبق رسم پادشاهان ساسانی هنگامی که امرایشان به شهرشان می رفتند فقرا و بی نوایان شهر را در خانه هایشان می کردند و بزرگان و ثروتمندان به استقبال امرایشان می رفتند تا از آنها هدایایی را دریافت کنند.
   پس نتیجه می گیریم که مقایسه ی مردم ایران با مردم شهر انبار قیاس معالفارق  است زیرا مردم ایران هدفشان از استقبال مقام معظم رهبری دریافت هدیه نیست بلکه ابراز علاقه،تجدید بیعت دوباره و زدن یک سیلی به دشمنان است و تنها هدیه ای که در یافت می کنند زیارت روی ماه نایب بر حق امام زمان (عج)است و ایضا" له شدن در میان جمعیت.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۱۲
امیر رضا خشنودی

نظرات  (۲)

۱۴ شهریور ۹۱ ، ۱۵:۵۷ غریبه نیستم
آفرین
چرا واقعا؟
به نظرم اگه خودت جوابی(درست یا غلط) داری بنویس.
دوما:
هدف از این استقبال یک تجدید بیعت و خط ونشون کشیدن برا دشمن هم هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی