کربلای پنج

به مناسبت روز بزرگداشت حضرت حافظ

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۹ ب.ظ
در خرابت مغان نور خدا می بینم                         این عجب بین که چه نوری ز کجا می بینم
کیست دردی کش این میکده یا رب که درش          قبله ی حاجت و محراب دعا می بینم
جلوه بر من مفروش ای ملک الحاج که تو               خانه می بینی و من خانه خدا می بینم
خواهم از زلف بتان نافه گشایی کردن                   فکر دور است همانا که خطا می بینم
سوز دل اشک روان ناله ی شب                         این همه از نظر لطف شما می بینم 
هر دم از روی تو نقشی زندم راه خیال                  با که گویم که در این پرده چه ها می بینم
کس ندیدست زمشک ختنو نافه ی چین              آن چه من هر سحر از باد صبا می بینم
نیست در دایره یک نقطه خلاف از کم و بیش          که من این مساله بی چون و چرا می بینم 
دوستان عیب نظربازی حافظ مکنید                      که من اورا ز محبان خدا می بینم                                         
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۲۰
امیر رضا خشنودی

نظرات  (۱)

۲۲ مهر ۹۱ ، ۱۴:۴۶ گرفتار تهران
از حافظ به وصف حال بنده::
گر مسلمانی اینست است که حافظ دارد/
وای اگر از پس امروز بود فردایی!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی